Pønsker ut nye sprell

Mens torden bråker i det fjerne så er det godt å sitte ute og planlegge høsten.

Den bloggen her har blitt mottatt på en måte som jeg kanskje ikke helt våget å drømme om, men jeg er så glad for at det jeg skriver engasjerer, og at jeg med ord kan få andre til å tenke over ting de kanskje aldri har tenkt over før.

Og belyse fordommer, og å gi kunnskap om hvordan det er for mange mennesker i Norge i dag, er noe jeg brenner veldig for. Og jeg tror at ved å synliggjøre og la folk få vite om det, så kan det også gjøres noe med. Vi kan ikke gjøre noe med det vi ikke vet foregår.

Enda så er vi ikke der at det er greit å være homofil, lesbisk eller trans i Norge. Det er fortsatt masse fordommer mot mennesker med en annen legning. Det vises på innboksen min, og det vises ved at homofile i Norge får brev i posten av kristne ledere, som tilbyr homoterapi. De tilbyr renselse og å komme seg ut av synden de lever i. Synden de mener alle vi som lever i homofile forhold, gjør.

Jeg vet hvor mye det koster å ikke være seg selv, og jeg vet hvor mye det går utover både kropp og sinn. Livet er tøft til tider, og så mye tøffere om du på toppen av det hele sliter med å være den du er.

Så nå planlegges høstens foredrag, og jeg gleder meg til flere historier og til å treffe mange flotte mennesker. Og jeg ser fram til å fortelle om hvor viktig det er å være seg selv, og hvor viktig det er å ha støttespillere hjemme som viser at de elsker deg ubetinget. Som elsker deg for akkurat den du er.

Det er så mye i livet som ikke er et valg, og da er det opp til oss voksne og fortelle  barna våre at de er bra nok, og full av verdi <3.

Så mens torden og lyn stadig kommer nærmere, så går fingrene raskere på tastaturet, og jeg kjenner jeg er takknemlig for at jeg er på den plassen jeg er i livet. Og jeg gleder meg til nye sprell.

Ha en fin sommerdag uansett hvor du er 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg