Prat om det

Jeg kan si endelig mandag til krampa tar meg, og jeg mener det og- men ingenting slår endelig fredag:) Selv om forkjølelse og influensa symptomer nok en gang rir det huset her 😛 Tror den vinteren her vil bli en evig rund dans med forkjølelse.

Planen er da å sove litt lenger enn vanlig, la pc ligge litt mer enn vanlig og spise is litt mer enn vanlig. Det merkes på hodet at en helg er fint innimellom.

Jeg koser meg så mye med alt jeg gjør nå, og enda viktigere tror jeg det er å koble helt ut litt. Koble av, kanskje. Sånn helt av.

Jeg hørte i går at det går en “sport” i å brenne Pride flagg, og å slå til / banke opp/ plage ungdommer med en annen legning, og at det har vært flere tilfeller av det i nærområdet siste tiden. Det skremmer meg.

Dette er alle sammen unge mennesker, som kanskje har med seg sine holdninger hjemmefra. Ikke alle har det hjemmefra selvfølgelig, men jeg tror de aller viktigste holdningene våre og verdiene våre starter i hjemmet.

Mens man er hjemme sammen i helga, så er det kanskje greit å ta en liten prat med ungdommen. Ta en prat om å stå opp for hverandre også. Og å si fra når noen blir behandlet dårlig. Snakke litt om verdier og holdninger, og retten til å være seg selv. Og om hva det kan gjøre med noen som ikke klarer å være seg selv.

Fordi vi har så mye bra å lære bort som foreldre. Vi har så mye å fortelle barna og ungdommen om livet som de ikke har erfart enda. Og om ulikhetene blant oss mennesker.

Det kan jo hende at det er akkurat din sønn eller datter som trenger å høre en ekstra gang at de er bra nok som de er. Uansett- det skader ikke.

God helg alle mine fine lesere, og nok en gang takk for gratulasjoner med Pride, og støtte til bedriften min. Det settes så stor pris på. For uten dere, så hadde jo ikke den ballen begynt å rulle.

Vil du være med å støtte bedriften min, så klikk her; Støtt små bedrifter.

Hegeslillerom.com

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg