Prøver å holde motet oppe

Heldigvis så er det sol. Selv om vi ikke kan ha besøk om dagen, så kan vi gå ut. Og noen timer i sola gjør utrolig mye når resten av tiden tilbringes uten å være sammen med andre.

Det er en så utrolig rar tid vi er inne i, og det er rart at noen skal bestemme hva jeg skal gjøre hjemme. Hvem jeg kan treffe, og at jeg ikke kan ha besøk hjemme i det hele tatt.

Jeg forstår grunnen, men jeg syns det er utrolig kjipt. Det fratar meg noe helt vesentlig i hverdagen min som jeg ikke liker. Håpet mitt er at alle kan følge de reglene nå, så kanskje det i allefall ikke blir forlenget enda lenger. For sånn her syns jeg ikke noe om å ha det.

Denne helga skulle egentlig huset mitt vært fullt av unger og liv og latter. Vi skulle feira bursdag og bare kosa oss, men sånn blir det nok en gang ikke. Og jeg overlever det, men syns det er kjempesynd og kjemperart. Og jeg skal aldri mer ta disse tingene for gitt noen gang igjen. Jeg skal aldri ta en klem for gitt heller. Jeg skal aldri ta friheten til å gjøre hva jeg vil med hvem jeg vil, for gitt.

Samtidig så setter jeg  så utrolig stor pris på at jeg bor her jeg bor, med skogen som nærmeste nabo og en god venninne ved sia. Og heldigvis kan vi gå på tur. DET er jeg glad for. Og min lille store Charlie har fått en ny liten bestevenn som vi koser oss på tur sammen med.

Jeg som egentlig trives i eget selskap, og som liker å gå turer alene. Ikke trodde jeg at jeg var noen klemmer heller, men jeg tror jeg holder på å bli kjent med meg selv på nytt.. For det er så mye jeg savner. Jeg savner symøtekvelder, jeg savner kvelder med venner og vin og jeg savner å samle alle jeg vil. Jeg savner å klemme de jeg møter og jeg savner alle ungene mine samlet. Og klemmer… masse klemmer <3

Men jeg klarer meg. Jeg klarer de ukene her også, men jeg tenker på alle som sliter psykisk og som tar denne sosiale lock down hardt. Og jeg undrer meg over hvor mye sykdom dette etter hvert vil medføre. Hvor fort det vil få oss opp å gå igjen.

Jeg skal vaske hus, selv om det blir meg i eget selskap, og jeg skal gå på turer. Heldigvis i sol:) Det er bare å holde motet oppe, for jeg vet det kommer en vår. Og da tror jeg det er en sosial Hege som skal springe ut 😉

God helg 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg