Pupp er pupp !

I dag leser jeg et stykke i Foreldre og barn, hvor de intervjuer pilotfrue Julianne Nygård om barn og amming, og pupper. Hvor Julianne poengterer at hun er villig til å fikse på puppene etter amming, og det må jeg si er provoserende å lese. For med fem svangerskap bak meg, og tre kg heng på hver side, så har jeg det likevel bra. Jeg kunne valgt å gjøre noe med det, men jeg hadde ikke snakka så høyt om det. Men altså, jeg har det bra som jeg har det.

Fiks det du vil, når du vil, men skriv ikke om det til dine tusenvis av følgere. Det er med på å skape et så forvridd syn på menneskekroppen, og det viser nok engang at man ikke kan være bra nok som man er. Og jeg er sikker på at den som elsker deg, mest sannsynlig elsker deg for den du er.

Man ofrer  kroppen sin“, sier du. Og det er jeg så uenig i.

Kroppen gir kjærlighet og bærer fram et nytt liv. Den gjør det den er ment for, og det er ikke alle som er så heldige og får oppleve det. Du gjentar at du ikke har noe problem med å si høyt at du gjerne fikser på kroppen hvis du ikke er fornøyd. Og du forstår ikke hvorfor det er så tabubelagt å si.

Artikkelen kan leses her .

Vel, vil du høre hva jeg mener? Mest sannsynlig ikke, men du skal få høre det uansett. Du er en profilert blogger og en offentlig person, som har så mange følgere som ser opp til deg. Det du sier her, planter ideer i unge jenters sinn, og det er ideer som ikke er bra.

Fordi….Vi blir ikke lykkeligere av penere pupper eller fastere lår. Alt bør ikke fikses på.

For etter barn og amming så kommer alderen også. Kanskje mer på kroppen forandrer seg, noe det SKAL gjøre, det er på en måte litt livets gang da.

Skal det opereres det og da?

Gjør hva du vil med kroppen din, men du bør ikke si det høyt. Du bør ikke oppfordre andre mennesker til slike tanker. Tenk heller hvor utrolig fantastisk kropp du har som klarer det den gjør nå. Som klarer å føde et barn og som klarer å mate det barnet etterpå. Det gjør du fordi du har en kropp som fungerer.

Du ofrer ikke kroppen din!

Og forandringene som kommer i etterkant, dem viser bare hvor utrolig bra kropp du har. Og hva den er i stand til. Vær stolt av den isteden, og kos deg over forandringene.

Og tenk litt vær så snill… Tenk litt over hvordan andre tar det du sier, og hvordan du får dem til å føle seg med sin egen kropp. Ikke alt bør snakkes høyt om.

Man blir ikke lykkeligere over at brystvorta peker oppover istedenfor nedover. Man blir ikke lykkeligere av å bli elsket for hvordan man ser ut. Lykke er å kunne være seg selv, være stolt av hvem man er og akseptere at man er som man er. Og å bli elsket for den man er.

Som en offentlig person så har du et stort ansvar for hvilke holdninger man har og som sies høyt!

Og lang eller kort, stor eller liten, innover eller utover…

Pupp er pupp!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg