Så skjer det i år igjen

Jaja så sitter vi på samme plass som i fjor, og lurer på om vi får ferje jul sammen med familiene våre- eller om noen blir sittende i karantene. Det er smittetilfeller overalt, og for første gang i pandemien hører jeg om kjente som er smittet ofte. Det kryper stadig nærmere og nærmere.

Juledagene nærmer seg mer og mer og jeg håper vi klarer oss i år også. For av alle dager i året, så er absolutt juledagene mest stusselig å være alene. Minsten her i huset har vært så mye syk det siste året og jeg unner han gode juledager uten å være bekymret eller urolig. Å være sammen med de rundt som betyr mest. For det er jo det juletiden handler om . Det håper jeg alle får til, selv om det nå ser ut som om halve Norge blir sittende i karantene.

Jeg er bekymret for konsekvensene av den tiden her. Jeg er bekymra over den psykiske helsen til våre barn og unge, som vi ikke aner noe om framover. Vi vet ikke langtidsvirkninger  av alle tanker og følelser som har vært de årene her. Vi vet ikke hva all uforutsigbarheten og frykten gjør med oss på sikt. Jeg tror det vil være enorme konsekvenser i lang tid framover.

Det gjelder nok en gang å lage den beste tiden hjemme, ta vare på hverandre, ha det litt moro og nyte dagene som de er. Og heldigvis så har vi hjemme:)

Fortsatt en rar tid.

Det føles utrygt. Det føles som om kommunene og skolene opplever et kaos, og jeg føler med alle lærere og barnehageansatte nå som står midt i det verste smittekaoset.  I år igjen.. Mens julen kommer fortere enn noen gang.

Så da krysser vi fingre nok en gang, og håper at vi kommer igjen denne bøygen også.

I mens håper jeg dere alle har det bra, og har fine folk rundt dere og holder dere friske <3

For jula kommer i år igjen:)

www.hegeslillerom.com

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg