Samfunn med plass til alle ?

Jeg får jo mange kommentarer og meldinger som ikke helt er av den koselige sorten, og det er noe som har forundret meg dem siste dagene.

( Her er homofile ugresset)

Av ren nysgjerrighet så går jeg ofte inn på noen av profilene. Mest fordi jeg lurer på hvilke mennesker det er som skriver sånn som de gjør. Og det er jo helt vanlige mennesker, familiemennesker, mest menn. Jeg er nysgjerrig på hva som gjør at noen syns det er helt greit å sende så mye rart til andre. Og jeg lurer på om de hadde sagt det samme til barna sine om de sto fram som homofile. Jeg lurer på om konene deres vet hva dem tilbyr av tjenester…

I det siste har jeg lagt merke til at flere av dem som kommenterer at jeg bør ti still, at det er feil å være lesbisk og at jeg bør passe meg litt for ikke å rope for høyt om homofili, de har en av de rammene på profilbildet sitt. De rammene som er populære nå, hvor det står; “Jeg ønsker et samfunn med plass til alle”.

Og det forundrer meg jo litt. Samtidig litt ironisk. Jeg blir jo ikke så sikker på om det stemmer. Ønsker de virkelig et samfunn med plass til alle ? Hvorfor er det da så viktig for dem å sende meg en melding for å fortelle hva de mener om homofile mennesker ? Hvis det virkelig skal være plass til alle mener jeg ?

For selvfølgelig er det det. Det er plass til alle <3 Det er plass til deg, og det er plass til meg. Det er plass til at alle skal få blomstre og å ha det bra.

Vi er mange nok mennesker, til at vi også skal kunne klare å ta vare på hverandre. Hvis alle strekker ut hånden sin innimellom, eller forsvarer noen som blir utsatt for ugreie hendelser, så kan vi gjøre så stor forskjell. Sammen kan vi faktisk gjøre verden bedre. Det er ikke noe som bare høres fint ut. Det kan vi faktisk klare.

Når jeg ser alle de overstrømmende meldingene som bugner av godhet og varme, så vet jeg at vi er så mange mange fler som ønsker et samfunn for alle. Som virkelig respekterer hverandre, og som ønsker at alle skal ha det bra. Vi er så mange, og det bør vi dra nytte av.

Finne støtte i hverandre, be om hjelp når det trengs, og kjempe for de som ikke klarer å kjempe. De sårbare i samfunnet trenger at noen er deres stemmer. De som er usikre på seg selv og legningen sin, trenger at noen sier at det er greit . Det er greit å være seg selv.

Og noen ganger krever det at vi står opp for hverandre. Vi må tørre å si fra at ting ikke er greit. For vi ønsker jo et samfunn hvor det er plass til alle . Og sammen kan vi klare det <3

 

2 kommentarer
    1. Så har vi Krf som bekymrer seg stort over at mangfoldet i samfunnet svekkes/ødelegges pga den bioteknologiloven…
      Det er jo egentlig ganske ironisk?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg