Sånn morgen

Sånn her…

Sånn morgen..

Solbrent på magen, nykokt kaffe, unger som våkner og nabohanen som galer god morgen.

Blomster som venter på å bli vannet fordi det har vært varmt i natt og.

En sånn morgen.

Sommermorgen.

Når jeg gikk til en snakkedame, så snakka ho mye om takknemlighet. Jeg har alltid trodd jeg var ganske flink til å kjenne på det, men jeg hadde mye å lære. Det er noe med å sette ord på de tingene du er glad for. De tingene som er bra med deg, og bra for deg. Det er noe med å sette ord på de tingene du er takknemlig for. Det gjør noe med oss.

Det gjorde noe med meg, og det gjør det fortsatt. Jeg setter mer pris på ting.

Alle dager er jo ikke like bra, for noen av oss. Det er jo livet det. Og kanskje det er enda viktigere på de dagene som ikke er helt bra, og sette litt ord på det som faktisk er bra. Det som man bør gripe fast i når livet og dagene butter litt.

Det handler om å sette fokus tror jeg. Det dårlige forsvinner jo ikke, men det som er bra kan gjøre ting lettere å takle.

Ha en god lørdag, og kjenn litt på den morgenen her- uansett hvor du er.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg