Selvgjort er …

Velgjort? Selvgjort er moro i allefall. Og det funker .

I fjor snekra jeg fort opp et lite drivhus med hjemmelagde vinduer, og det jeg planta i fjor, ble stort og fint så det gjorde nytta si.

I år er det satt tomater, agurker, chili , reddik og ulike typer salat inni her .

Ikke altfor store plassen men det holder til vårt bruk.

Ved siden av har jeg plantet ulike urter, kruspersille og fått flytta over litt gressløk fra naboen. De gamle vinduene med myggnetting har jeg sagd i to og satt rundt så ikke hønene og kattene skal kose seg oppi der.

Noen som ikke har blitt så store enda, skal få lov til å vokse litt til inni sommerstua mi.

Inni her blir det også rene drivhuset når sola står på.

Rips har jeg også satt i år, og dem vokser seg mye større enn jeg trodde og med massevis av kart så det blir spennende å følge med på.

Selvgjort er kanskje ikke alltid det peneste, men også det har sin sjarm syns jeg. Og for å gjøre nytta si, så trenger det heller ikke koste så mye. Det er utrolig hva vi oppbevarer i uthus og kjellere som kan komme til nytte. Grav fram litt du og 🙂 Kan love deg at det er moro.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg