Send homofile til Svalbard

I dag er det lesbisk synlighetsdag:D

En dag som setter fokus på utfordringer, og en dag som feirer lesbisk mangfold. Jeg velger denne dagen til å synliggjøre fordommer, fordi jeg er synlig- fordi jeg er lesbisk- og fordi jeg er meg.

Jeg har jo hatt bloggen en stund nå, og det har blitt noen “gullkorn” opp igjennom.

Og det viser hvor viktig det er å være synlig som skeiv.

Det viser hvor mye frykt og uvitenhet som finnes.

Og hvor viktig pride er, ikke minst..

Noen “gullkorn”, som jeg velger å tro er fra en liten gruppe. Men de blir så sterke, og så synlige, og skremmer mange. Og flokk mentaliteten i kommentarfelt, tar mange ganger helt av.

Jeg tror jo, helt sikkert, at vi er aller flest som heier på hverandre. Jeg tror vi er aller flest som vil hverandre godt, og aksepterer hverandre som heterofil eller skeiv. Men vi er ikke synlige nok.

Å våge å stå opp mot urett, er så viktig. Også når det ikke gjelder seg selv.

Ett lite bidrag til lesbisk synlighetsdag;) Som sier noe om viktigheten av å være synlig, og viktigheten av å være snille mot hverandre. Akseptere hverandre, og respektere hverandre.

Det er helt greit om du er lesbisk. Vær deg selv <3

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg