Slapp av litt

Noen ganger så tenker jeg bare at folk må puste ut litt. Slappe av litt, ta seg en bolle..eller tre. Det er så mange som er så opphengt i alle andre, og baserer sin egen livskvalitet på hva andre gjør og ikke gjør for dem. Som er så opphengt i andre sine liv, at dem glemmer sitt eget.

Hvor hele livet er basert på hva andre gjør for dem og ikke.

Hvorfor det ? Er det så vanskelig å leve i sitt eget liv at man må flytte fokuset over på andre ?

Jeg får mye hatmail om dagen, trusler og dommedagsprofetier- og i de få årene jeg har blogga, så eskalerer det alltid rundt Juni og Pride. Og så sinte de er. Så utrolig sinte.

Innimellom så lurer jeg jo på hvorfor de gidder? Er det fordi de er så ekstremt i mot lesbiske og homofile, eller er det rett og slett en plass for noen til å få ut sinnet sitt ? Hvorfor skal noen være så opptatt av hva alle andre gjør, til enhver tid? Uansett om det ikke har noe å si for dem..

Kanskje det hadde vært en ide og stoppa opp og sett litt hva som er rett foran nesa? Lukta litt på blomstene og prøvd å finne en ro ? Ikke bry seg så mye med alle andre hele tiden, og kanskje fokusere litt på eget liv ? Det tror jeg hadde vært lurt.

For til syvende og sist så kan ingen andre være ansvarlig for hvordan du har det i livet ditt. Ingen andre kan være ansvarlig for hvordan du har det, og for din lykke. Det aller største ansvaret for eget liv- det har vi selv.

Det er også det eneste vi kan kontrollere. Hvordan vi selv har det, og hvordan vi selv reagerer på ting og oppfører oss mot andre.

Ta en liten pust i bakken, slapp litt av og fokuser på deg og ditt. Kan hende det holder innimellom det 😉

1 kommentar
    1. Det der har jeg bestandig lurt på også!
      Jeg mener.. Om så jeg tar utgangspunktet i det verdensbildet med den gudeskikkelsen som selvsagt ikke har rot i virkeligheten i sentrum, sånn ‘for the sake of the argument’, så levnes jo ingen tvil om at enhver kun står ansvarlig for eget crap! Så selv her, lider ingen noen som helst overlast om det så var at du levde ut selve dødssynden!.. Og her strander jeg fullstendig.. For (fremdeles i de religiøses verden) vi ‘hedninger’ vet jo hva som er ‘fyfy’ i følge disse troene, så at vi da foretar valg som fører oss lukt til helvete, så fyker jo disse til himmels scatt free, så hva er da poenget med å gå ut av sitt gode skinn for å få en slutt på den respektive adferden??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg