Snøen som falt

I dag kom den:) Den jeg har venta på siden kulda slo inn. Når min bestemor levde, så ringte hun alltid når det kom snø, og sa litt småsurt ;” Nå er du vel fornøyd nå”. Og det var jeg jo. Det er jeg fortsatt. Det er helt magisk når store snøfiller faller ned og alt forandrer seg til et så rent og pent landskap. Da bobler det inni frøken Hansen og jeg kan nesten ikke komme meg fort nok ut .

Endelig ble det hvitt og fint på Østlandet, og både tobeint og firbeint har kosa seg i timesvis ute i dag. Det blir så lyst og fint, og jeg elsker den rolige stemningen som snøen gir. Det blir litt mer stille, og veldig pent. Kveldene blir litt mildere, og ikke så harde og mørke. En mild, fin og rolig stemning.

Snø gir faktisk en egen stemning, og jeg elsker det. Jeg skulle så ønske vi hadde skikkelig vinter her nede, men desto større setter jeg pris på det når verden farges hvit. Det gjør Charlie og. Ingenting er som å bade i snø eller vann for en labbegutt.

En glad hund gir glad eier.. eller er det en glad eier som gir glad hund. Samme kan det være, for i dag har vi uansett kosa oss ute. Og jeg håper det varer litt.

Så heldige vi er som har så ulike og fine årstider, med hver sin sjarm. Unger kommer ut i gatene igjen og det akes og bygges snømenn. Det høres at folk er ute etter det har mørknet og det liver opp gatene litt igjen.

Og skogen snøbelagt er bare helt nydelig, og stille. Alt vi hører er bare lyden av føttene mine og trippinga til Charlie når vi går der det ikke er fotspor fra før. Når vi tråkker gjennom den snøen som ligger så flatt og fint.

Det her gjorde mandagen til foreløpig ukas beste 😉 Ønsker dere alle en fin uke.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg