Stopp! Det er nok nå..

Kristendommen er stor i Norge, og som i alle andre religioner er det grupperinger av mennesker som nesten danner sin egen religion. Noen som henger igjen i det gamle testamentet og noen som lager sine egne regler. Som Visjon Norge, som ikke hverken tror på Korona eller vaksiner.

I meldingsboksen min denne uka så lå det en brosjyre til meg.

Under var det en beskjed om at det var kristne mennesker som var glad i meg, og som ville opplyse meg om at jeg kunne bli frisk av sykdommen min. Altså at jeg er lesbisk. Og jeg skjønner ikke behovet for å føle det som sin plikt å frelse meg. Jeg skjønner seriøst ikke hvorfor folk ikke bare kan feie for egen dør?

Det verste med hele den brosjyren her, er at det er et eget kapittel om homofili og selvmord, hvor de henviser til at som regel så er det alkoholen som har skylda for selvmord, og at homofile og lesbiske drikker mer enn andre.

Jeg må jo si at jeg nesten blir litt imponert. Hvor utrolig mye tid disse enkelt personene bruker på å skulle frelse meg og andre. Standhaftig er dere i allefall, men også ganske respektløse. Dere har null respekt for meg og hvem jeg er. Den jeg er , er ikke bra nok for dere, men det er faktisk deres problem- ikke mitt.

Jeg meldte meg ut av kirken for noen år siden, og hadde en plan om å melde meg inn igjen, da det var en enkelt prest som førte til det den gangen. Men ettersom tiden går og spesielt etter oppstart av den bloggen her, så er det litt trist å si at jeg ikke tror at jeg noen gang igjen vil bli medlem av den norske kirke.

Det er ukentlig mange bibelsitat, jeg får meldinger fra mammaer og pappaer, besteforeldre og til og med en prest som hele tiden har et stort behov for å fortelle meg om synden jeg lever i .

Jeg forstår at det absolutt ikke er alle kristne som mener det her, heldigvis. Og jeg skal ikke ta alle over en kam. For meg så er ikke det her kristendom, men en ekstrem tolkning og noe mennesker som er homofober gjemmer seg bak.

Det blir flere og flere grupperinger av religiøse mennesker i Norge, som lager litt sine egne regler innenfor den grupperingen. Og som har sin misjon i å omvende andre til å mene det samme.

Hva pedofili gjør i den sammenhengen her, forstår jeg ikke.

Og her er det jeg forstår minst av alt. Hvorfor det store behovet for å få med de som ikke tror, eller de som tror annerledes på deres tanke? Hvorfor ikke bare feie for deres egen dør, og leve deres liv som dere syns dere skal. Og la andre får leve som er rett for dem.

Jeg har det fint med hvem jeg er, så hvorfor kan ikke dere la det ligge og ? Jeg trenger ikke frelsing eller deres velsignelse for å ha det bra. Jeg har det fint og jeg plager ingen med å være meg. Jeg er trygg i meg selv og med den jeg er, og jeg håper de andre dere gjør det samme med , også finner den styrken i seg selv.

For uansett så er det ikke bra å ikke være seg selv, det er ikke bra å undertrykke hvem man er for å gjøre andre fornøyd. Jeg har jo lyst å bruke noen kraftsalver her som er langt fra kristelige, men jeg gjør det ikke.

Det jeg derimot sier er ; stopp! Det er nok nå.

Norge må snart ta et standpunkt og si nei til konverteringsterapi . For nå er det nok!

3 kommentarer
    1. Fantastisk kommentar, og ja, enig med deg, la oss alle feie for egen dør. Jeg blir skuffet og fremdeles sjokkert over at andre, i 2020 (!) skal føle at de har en rett og plikt til å fortelle deg og andre hvordan livet skal leves. Ufattelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg