Svært bekymringsverdig

Jeg er ingen ideologi ! Barna våre er ingen ideologi.

Jeg er ingen kampsak for å få flere stemmer, jeg er ikke et alternativ som skal stemmes over.  Kjell Ingolf Ropstad sier i dag til Dagen min, at Pride ikke bør henvende seg til barn. Og han skriver; Barn må få være barn.

Det er nettopp det Ropstad. Barn må få være barn, og barn må få være seg selv. Hvordan skal barn få være barn om de ikke føler tilhørighet, eller føler seg utenfor? Hvor viktig er det ikke at barna lærer om livet som det er, og om mangfoldet vi har? Mangfold som hverken er ideologi eller markedsføring. Mangfold som er oss mennesker, akkurat som vi er.

Jeg er ingen brikke i ett politisk spill. Mine følelser forandres ikke etter hva som stemmes på stortinget.

Barn som føler seg annerledes- må få lære at de er bra nok- akkurat som de er. Det er INGEN feil i å lære barn i om alle ulikhetene vi har, som er like ekte alle sammen.

Du skriver at det er kritikkverdig at foreldrene ikke har fått beskjed om at Oslo skolen skal delta i Pride. Nei, det er ikke kritikkverdig. Det som er kritikkverdig og svært bekymringsverdig– er at så mange foreldre fortsatt ikke ønsker at ungene skal lære at det er greit å være skeiv.

Det skremmer meg at så mange voksne og tilsynelatende, oppegående mennesker tror at vi bare er gjennom en fase, er på moten, er en politisk sak, eller en markedsføring. Det skremmer meg at så mange voksne ser på å være skeiv- som en seksuell kult av noe slag.

Det skremmer meg at så mange barn vokser opp i familier hvor de lærer dette, og hva med de barna som sitter å føler seg annerledes? Hvor godt er det å være barn da, Ropstad? Det handler om å se barna våre, høre på dem, elske dem ubetinget og lære de om livet. Lære om livet og mennesker og følelser. Akkurat som det er. Akkurat som vi er.  Lære om toleranse og respekt for hverandre, tross ulikheter.

Derfor markerer vi Pride. Derfor er vi synlige. For å lære hverandre om toleranse og aksept. For å takke de som har kjempet før oss, og for å fortsette kampen for at mennesker skal få være seg selv.

Det her handler ikke om sex! Det handler om at jeg kan være meg. Det handler om at barn kan vokse opp vel vitende om at de er bra nok.

Og hvor viktig er ikke det når barn skal få være barn ?

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg