Takk Erna

For at du heller ikke klarer å følge råd og regler 😉

Fra VG

Det gjør meg litt betrygga på at jeg ikke er helt på jordet, når jeg ikke klarer å følge med heller. Kanskje vi trenger en liten time out? Alle sammen ? Litt oppfriskning og forenkling av regler og anbefalinger ?

Her har vi ikke feira bursdag på et år Erna, ingen av oss. Ikke barna mine og ikke har vi feiret noen av de andre i familien heller. Mamma blir 60 i påska, men nok en gang så har vi innfunnet oss med at det heller ikke kan feires nå. Eller kan det ?

For når ikke engang vår kjære  statsminister får med seg regler, så puster jeg litt letta ut over at jeg syns det er vanskelig. Et sammensurium av farger…

Bør det være et symptom kanskje ? Et symptom på at det begynner å bli litt for mye? Litt for mange tiltak og farger og regler og anbefalinger ? Jeg vil tro det.

Ikke at jeg ikke unner deg en bursdagsfeiring, statsminister- men jeg syns vel ikke det er helt på sin plass nå. Det er vel det fellesskapet vi snakker om- at vi må dele byrden sammen ?

Når resten av oss ikke har besøk i det hele tatt nå, så føles det litt feil det her.

Men når det er sagt, så skjønner jeg hvorfor jeg faller ut og ikke skjønner alt. Fordi det er altfor mye forskjellig å forholde seg til. Så takk, for at jeg føler meg litt mindre dum.

For hvem klarer å forstå det her helt ? Vi har trafikklysmodellen, gult og grønt og rødt

Vi har omtrent hele alfabetet i bokstavkoder, og vi har ringer 1 og 2. Med masse unntak. Mye er anbefalinger, annet er regler. Nå har jo jeg tenkt at vi også må følge anbefalingene- men det er kanskje ikke sånn?

Vel, jeg lager meg et system i fargene jeg liker, og holder meg i skogen her til langt uti Mai tror jeg 😛 Og puster letta ut over at jeg ikke er den eneste som ikke skjønner 😉

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg