Tenk om…

“Jeg ønsker… at du og jeg er samme, at vi ser hverandre for den vi er”..

Den sangen her er så fin, og tenk om verden kunne vært sånn. Tenk om ingen brydde seg om rase eller legning. Tenk om ingen dømte hverandre for den man er. Tenk om ingen dømte deg for hvilken legning du har, eller hvor du er født. Tenk om alle kunne bry seg om og ta litt mer vare på hverandre.

Feie litt mer for egen dør kanskje og ikke bry seg så mye med hvordan alle andre lever.

Tenk om alle bare kan få lov til å være den man er, så lenge man har det bra og ikke skader noen.

Det er lov å drømme, og det er lov å ønske seg en litt bedre verden. Det er lov å drømme om at ikke innboksen min er full av mail som forteller meg at den jeg er ikke er greit. Det er lov å drømme om en verden som hjelper hverandre uavhengig av grenser. Fordi det til syvende og sist er mennesker, som trenger hjelp.

Jeg skulle ønske.. at vi , som han synger over her, kan se hverandre som dem vi er. Som dem menneskene vi er. For vi er ikke så ulike.

På vei fra en god venn i går så fant jeg det fargekartet her på bakken. Og det måtte jeg stoppe å ta et bilde av. For det her er jo sånn verden er. Like vakker, med et mangfold av farger. Og det bør vi jo sette pris på.

Det er mye fordommer, og det er mye hat. Og jeg forstår ikke helt hvor alt hatet kommer fra, men jeg tror at hat avler hat. Jeg tror fordommer går i arv, og at vi kanskje som voksne må være litt mer bevisst våre holdninger. For om noen er annerledes enn deg, så bør ikke det være negativt. Annerledes er fint det og.

Så med en sang verdt å høre på, så ønsker jeg dere en god helg <3 Vær snille mot hverandre, det er ikke mer som skal til noen ganger.

 

2 kommentarer
    1. Takk for at du engasjerer deg og for at du orker. Orker å være en motvekt til hatmentaliteten, orker å være et forbilde, orker å håndtere alt det negative som garantert både påvirker deg og tapper deg for krefter.
      Du er ei tøff dame og et nødvendig forbilde for mange unge.
      Stor klem og god helg til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg