Terapi på alle plan

Nå, i skrivende stund- så er klokka 21.40 og det er fortsatt ikke mørkt ute. DET er deilig det. Jeg sitter ute med pc og skriveblokk med en god dose klær på og nyter stillheten.

Jeg har inntatt favorittbutikken i dag, som er Ilebys gartneri som bare bugner av herligheter. Det er ingen sted jeg koser meg mer enn der tror jeg. Fine priser, og så utrolig mange fine blomster i alle herlige farger. Så da ble det en favoritt da;) Som selvfølgelig er den berømte lofusen min. Tipper dere alle har fått med dere det 😉

Så da ble det noe på verandaen. ( Som fortsatt skal bæres ut og inn noen netter til)

Det har vært en god del Hege tid nå- den uka her er litt sånn- og det setter jeg jo også pris på. Jeg skriver mye om dagen, og er inni i en god skriveperiode. Kanskje blir det sånn når det er mye tanker og ting som skal ut.

Skriving er terapi på alle plan for meg, om det er godt eller vondt det skrives om.

Ord er mektige saker. Når det skrives ned, så tømmes hodet litt innimellom- og skriveblokka eller pcen tar det over litt. Jeg har jo en del kommentarer ute på instagram, for å belyse fordommer mot skeive, og for å vise hvor viktig det er å stå sammen for mangfold. Også med flagg.

Det som undrer meg mest med mange av de kommentarene, er jo nettopp ordene. Hvor lett det er å skrive noen ord som sårer andre. Samme er det med ord vi sier. Det er ikke alltid så lett å glemme hva andre sier. Og det vanskeligste å glemme, er kanskje ord vi aller helst ikke vil høre.

Så kanskje flere burde hatt en skriveblokk;) Så kunne flere skrevet ut av seg ord hjemme, og kanskje latt det forbli i skriveboka for å unngå å såre andre? For å unngå å spre hat og eder og galle.. Det måtte jo vært fint for oss alle tenker jeg;)

Vel, jeg skal sitte her litt til, og rable og kose meg. Og nyte den lyseste kvelden hittils i år..

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg