Tiggerbrev til mormor..

De siste ukene har jeg snakket mye om påvirkning fra andre, og spesielt de kristne radikale som tjener grovt på andres usikkerhet. Som tjener penger på å si at du ikke får Korona hvis du betaler for det, og som mener at hvis du er syk så har du ikke bedt eller gitt nok. Jeg undrer meg stadig over at dette er lov, og lurer på hvilke paragrafer det går under. I går snakket jeg med mormor. Hun har før sett mye på visjon Norge, men syns det er utrolig skummelt nå hvordan dem prater. Og i går fikk hun brev i posten.

Et brev fra en misjon som kaller seg Jesus leger, med faktura på 1000 kroner og med ønske om sommergave.

Men nå har min mormor skjønt det , og jeg digger ho. På fakturaen så har hun skrevet;” Ikke send mer til meg, jeg har barnebarn og oldebarn som er homofile og så lenge dere ikke aksepterer dem så får dere ikke en krone av meg” . Og den sendes i retur.

Jeg blir så provosert at det her sendes til minstepensjonister, med en tekst som gir mange av de dårlig samvittighet når ikke de gir. Så hurra for mormor som satt ned benet her. Og som min nabo sa; jeg trenger ikke donere tusenvis av kroner for at Gud skal være glad i meg.

Og det er så sant. La ikke noen få spille på samvittigheten din til å gi penger. Det er fullt av såkalte predikanter som tjener bøttevis med penger på sårbare mennesker. Og det er ikke greit.

Vær den du er, og vær stolt av den du er. Ikke la noen få spille på at du ikke er bra nok, at ikke du er kristen nok, eller at du ikke duger hvis ikke du betaler for deg. Stol på magefølelsen. Det er greit å si nei.

Her skal vi være oss selv, og kose oss i paviljongen i helga med litt vekslende sommervær.

Og vi skal bruke helga litt til å snakke om påvirkning fra andre, og at det er viktig å ha det bra med seg selv.

Ha en fin helg du også 🙂 Og vit at du er bra nok.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg