Til deg som ikke liker Pride

Til deg som syns at vi som går i paraden er ekle, perverse og skriker etter oppmerksomhet. Jeg har noe jeg vil si til deg. Jeg vil fortelle deg noen grunner for at pride er viktig.

Jeg går ikke paraden, eller deltar i pride for å gi deg ubehag. Jeg går ikke i paraden for å fronte lakk og lær og sex. Jeg går ikke i paraden for å være spesiell.

Jeg deltar i pride fordi jeg vil at du skal se meg som en normal person. Jeg deltar for å være synlig og for å spre kunnskap. Jeg deltar for å kjenne på den kjærligheten som er under pride. For å kjenne på aksepten, toleransen og for å hylle mangfoldet.

Til dere som skriver til meg at jeg kan være så homofil jeg bare vil, bare jeg er det hjemme og ikke ute blant folk. Til deg som skriver at du aksepterer homofili, men samtidig at du ikke håper ditt barn er “en av oss”. Det er på grunn av deg jeg deltar i pride.

Jeg deltar for å vise barn og unge at vi er mange. Vi er mange som heier på dere og aksepterer dere. Det er for å vise at uansett hvor mye fordommer du møter, så er vi flere som aksepterer og støtter. Jeg deltar og har denne bloggen for å vise andre at det kan gå bra og at det er viktig å kunne være seg selv. For å vise at det er en menneskerett å elske. Og for å vise at du er verdt det. Jeg er verdt det .

Det er så synd at det i år ikke blir parade og vi må tenke alternative muligheter for å være synlige. Heldigvis er internett lett tilgjengelig for de fleste og her har vi en mulighet til å spre kjærlighet og kunnskap. Vi må ha en høyere stemme enn de som hater, og vi må faktisk rope ut. På grunn av dere som viser et hat så sterkt, så må vi rope ut. Det er ikke annet enn kjærlighet, og kjærligheten skal ingen få tråkke på og gjøre til noe stygt. Det handler ikke om sex eller å være pervers, det handler om å være seg selv!

Så til dere som føler dere må fortelle meg hvorfor jeg ikke skal gå i Pride; Jeg syns dere skal slutte med det. Tenk om det er en av dine nærmeste som trenger at du støtter kjærligheten. Tenk om det er ditt barn som sliter med å være seg selv på grunn av holdningene dere som foreldre har.

Jeg tror at dere som syns en pride parade er ekkel og pervers, aldri har tatt dere tiden til å stå ved siden av å se. Det er barn , ungdom, foreldre og besteforeldre som står sammen for kjærligheten. Det er faktisk ikke noe verre enn det …

Med det så håper jeg dere alle benytter juni måned til å hylle mangfold og kjærlighet<3

Vær stolt, og vær snill.

2 kommentarer
    1. Barn har ingenting i pride å gjøre! Verden er blitt GAL Barn skal skånes for de perverse kvalme mannfolka i bikkjebånd osv.. Spyr av dere!

    2. Tina…. Kanskje du skal være med neste gang. For å se, lære og bli kjent med det du er redd for. Jeg er venninne med Hege og absolutt heterofil, har null problemer med å delta på prise, holde gjerne i Hege og andre i hånden også… Hel uavhengig. Det burde faktisk ikke handle om legning i hele tatt, bare om kjærlighet. Det er absolutt ingenting å være redd for, de fleste vet at det er mangler på kunnskap og kjennskap til som skaper frykt.

      Du henviser til “kvalme mannfolk i bikkjebånd”. Hva får deg til å tro at det er normalen? Min antagelse (merk at det er en antagelse) blir at du som så mange andre trenger å lære hva nestekjærlighet, omsorg og omtanke er. Hvorfor i all verden skal vi sette folk i bås? Hvilken hudfarge, etnisitet eller legning et menneske har betyr da ikke et skvatt? Hva med bare å by på romslighet til andre, uansett. Å dømme andre… Det er sånn det blir uggent av, det skaper ufred og lite samhold. La barn få vokse opp med at forskjellene ikke er farlig, la de lære om omtanke og omsorg, la de få delta, ikke lær dem fordommer. Det er faktisk plass til alle.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg