Tusen takk

Jeg har egentlig aldri vært noen stor tilhenger av å gjøre så ekstremt mye ut av spesielle dager, og jeg er mest glad i hverdager. Jeg er aller mest glad i små hverdagsgleder og det er ingenting som får meg til å bli mer glad enn sånne små gleder i hverdagen.

Som når ungene kryper sammen i latter, og klemmer fra de jeg er glad i. Som sol etter dagevis med regn. Som fuglekvitter i skogen, og som når bakken fylles med snø eller når våren vekker alt til liv. Som når det kommer blomster på døra en helt vanlig tirsdag eller en uventa overraskelse når du absolutt ikke venter det. Som den gode samtalen med noen du bare helt uventa treffer…

Når du bare kjenner at alt føles så bra, helt uavhengig av hvilken dag det er.

Samtidig så gjør det jo også noe med meg når vi går ut av et år og inn i et annet. Det er som å starte litt med blanke ark. Som å ha en helt tom skrivebok som bare venter på å fylles ut. Av nye hverdager, og nye ord. Nye gleder og nye sorger. Nye opplevelser.

Og i 2020 fikk vi vel alle litt nye opplevelser og erfaringer som vi ikke kunne sett for oss på nyttårsaften i fjor. Da klemte vi alle rundt oss når klokka rundet midnatt, uten tanke for at vi kunne bli smittet av et alvorlig virus. Vi gledet oss til 2020, og mange av oss fikk vel en brå oppvåkning på at det ikke alltid blir som man ønsker.

Likevel er det dager vi lever, og gjør det beste vi kan.

Det er så mye trist som skjer, mye skremmende og mye vi ikke verken kan forutse eller planlegge. Det skjer ting vi har null kontroll over, som vi blir tvunget til å gå i og stå i.

Da tror jeg det er viktig med våre folk.

Jeg tror det er viktig at vi går ut av et år og inn i det nye med de relasjonene som betyr noe for oss. Som gjør oss godt.

Jeg tror det aller viktigste er å ta vare på hverandre, og å være snille mot hverandre. Se hverandre, og gjøre litt for hverandre- gjennom hele året. Det trenger ikke være julaften eller valentines day for å gi noen en oppmerksomhet. Det trenger ikke være nyttårsaften for å be noen på god mat. Det trenger ikke være desember for at vi skal rekke ut en ekstra hånd.

Livet er fullt av hverdager, og vi trenger ikke vente på en ferie for å ha det bra sammen. Det er noe med å ta med de tingene du gleder deg over litt inn i hverdagen også. For jeg er sikker på, at det er hverdagene vi vil savne mest når vi blir gamle. Det er i hverdagene de fleste minnene sitter.

Og det kan befinne seg eventyr i hverdager også ..

Så mens vi sakte beveger oss mot 2021, så er det med undring og refleksjon over året som har vært.  2020 kom og var en prøvelse på mange måter, men jeg tror mange av oss også sitter igjen med noen gode erfaringer, og en vekkelse om hva som betyr mest for oss.  Hvor vi kanskje har sett hvor mye de hverdagslige tingene vi ellers har tatt for gitt, betyr for oss.

Hverdager er ikke å kimse av, ikke dagene eller ukene eller månedene. Og snart er det nye 365 dager som vi skal se tilbake på og huske neste år.

Godt nyttår alle dere som følger meg:) Jeg setter så utrolig stor pris på hver og en av dere. Og tusen takk for alle historier dere har delt med meg i løpet av året som har gått. Det gjør meg ydmyk, rørt og takknemlig og det er det som jeg elsker med den bloggen her. Å få høre  historier, og få bidra til at noen har det litt bedre <3 TUSEN TAKK <3

Fordi vi er bare mennesker, og vi alle har rett og lov til å være den vi er. Til å elske den vi elsker.

Uten skam.

<3 GODT NYTTÅR <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg