Vær gjerne homofil, men ikke foran meg

Innlegget jeg for en stund hadde om homofobi, har sirkulert i ulike medier i lange tider og det kommer fortsatt en del hatmeldinger som følge av det innlegget. Jeg var sint og frustrert, og oppgitt over mangelen på aksept. Innlegget kan du lese her Homofobien lenge leve . 

Her er eksempler på kommentarer.

“Selvfølgelig er dere bra nok, bare la meg slippe å se det”. ” Vær så homofil du vil, bare ikke foran meg”

Her er jeg egentlig tom for ord …

Jeg kunne fortsatt i det uendelige om private meldinger, trusler og kommentarer i kommentarfelt og jeg skal si en ting. Ja jeg skammer meg. Men jeg skammer meg aldeles ikke over å være lesbisk. Jeg skammer meg ikke over å ha evnen til å elske et annet menneske og jeg skammer meg ikke over å vise litt kjærlighet offentlig. Men jeg skammer meg over mange av mine landsmenn som lirer av seg det ene stygge etter det andre. Hvor jeg vet det sitter mennesker i alle aldre og leser. Og noen av de er kanskje usikre og redde og har det forferdelig vondt. Og kanskje en av de er barna deres ? Tenk om det er nettopp de ordene som gjør at de ikke orker mer ..Bruk huet litt. Tenk over hva dere skriver , tenk over hvem som kan lese det og tenk over hvor ødeleggende ord kan være.

Jeg slutter aldri å forundre meg…. at noen går over stokk og stein for å vise andre at de ikke er bra nok som de er. Har vi det så godt i Norge at det må finnes opp nye ting å hate, mislike eller plage ? Må man rakke  ned på andre for å ha det bra selv ?Eller er det rett og slett mangel på kunnskap?

Jeg er så utrolig trist for alle de som blir lei seg av kommentarene deres og vi vet alle åssen det er. Det kan komme ti positive men det er ofte den negative som sitter. Det har jeg lært meg til å ikke henge meg opp i. Men så er jeg voksen og trygg og har et nettverk av mennesker som er glad i meg rundt. Alle har ikke det . Tenk om alle nett trolla kunne rukket ut en hånd istedenfor alt det ondskapsfulle som kommer.

I en verden hvor du kan være hva du vil… Vær snill ❤alltid .

Jeg sier det igjen.. er du en som sitter å kjenner på redsel , skam og som ikke tør være deg selv? Vi er så utrolig mange flere som ønsker å rekke ut en hånd men vi syns ikke like godt som haterne. Men vær så snill og fortell det til noen. Vi er mange som ønsker deg godt og vi er her. Vi har også kjent på hatet og vi forstår. Men la ingen tråkke på deg fordi du er deg selv. Og la deg ikke knekke. Vær stolt av deg selv og vær stolt av at du har evnen til å vise kjærlighet. Det er bare med kjærlighet verden kan bli bedre.

 

4 kommentarer
    1. Å herregud, nå ble jeg virkelig lettet over at det ikke er egen mening som formuleres i overskriften her!.. Ikke for dét at også de hvis meninger er stikk i strid med mine ikke skal få ytre disse. Men når det kommer til folks naturgitte rett til å leve sitt liv etter eget forgodtbefinnende, så må jeg innrømme at jeg sliter litt med å utvise denne respekten, rett og slett fordi det kun angår den respektive personen. Jeg mener.. Hvem en person velger å leve med, berører jo ingens liv og tilværelse bortsett fra vedkommende selv!
      De folka som står bak disse mld. må rett og slett bare innfinne seg med følgene av å leve i et fritt land, der enhver er eier av eget liv og legeme, hvis samfunnsmodell har et overhveldende flertall pr. d.d. – Og har en ikke flertall for et sharia-lignende styresett, så er et fortsatt borgerskap i kongeriket betinget av å lære seg å leve med synet av mennesker som har noe ved seg som en ikke liker. – Det være seg om en ikke liker homofil kjærlighet i offentligheten, overvektige mennesker på stranden, tattoveringer, skjørtekanter på oversiden knærne, osv, osv. 😉

    2. LOVE IS LOVE! <3 Uansett om det er kvinne og kvinne, mann og kvinne, mann og mann – LOVE IS LOVE! <3 Tenk hvor godt vi kunne ha hatt det hvis alle var akseptert og respektert, i stede for å gjøre stygge ting mot hverandre og dra hverandre ned <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg