Vi må stå opp for hverandre

Det er høst, og fyr i peisen. Det regner og blåser ute, og er en helt perfekt inne dag. Litt småjobbing på pcen og litt smågodt ved sia.

Det er mye planlegging nå om dagen, og det meste dreier seg om det. Å få ballen til å rulle videre, og til å knytte kontakter som har samme verdier og som jobber for det samme som meg. Og det er morsomt å se hvor mye tilfeldige møter kan gjøre.

Hvor mye vi kan gjøre for hverandre.

Jeg tror det gjelder å tenke litt at det er plass til alle, og å jobbe sammen i steden for å jobbe mot hverandre. Dra hverandre opp, og løfte hverandre frem.

Foreningen fri har nå en kampanje mot hatkriminalitet, og ønsker å skape frisoner som er fri for hatkriminalitet. Jeg har opplevd en del av det etter jeg starta bloggen, og jeg er blitt flinkere til å sende trusler til politiet. For jeg skal jo ikke akseptere det. Vi skal ikke akseptere å få trusler og hat fordi man er litt utenfor A4 boksen, fordi man har en annen legning enn heterofil eller på grunn av hudfargen eller religionen sin.

Og for at det skal være synlig, så må det snakkes om- og det må anmeldes. Det må IKKE aksepteres.

Fordi vi er bra nok som vi er. Og ingen skal få lov til å fortelle deg at du ikke er det.

Vi må stå opp for hverandre, og si fra når noen opplever hat og hets.

Gå inn på foreningen fri sine sider, og last ned rammen du kan ha på profil bildet ditt og vis at du står opp mot hatkriminalitet. Link finner du her.

God helg alle sammen. Ta vare på hverandre

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg