Vold løser ingenting !

I dag er det igjen Sian demonstrasjon i Oslo, og igjen er politiet klare for å hanskes med mennesker som kaster steiner og egg. Og det er så feil, så feil!

Jeg og blir provosert at det Sian sier, og jeg syns den ytringsfriheten de gjemmer seg bak, balanserer på en hårfin grense til å være hatytringer. Men saken er at de har søkt, og de har fått lov.

Jeg skjønner at mennesker blir så frustrerte og lei seg, og støtt over ordene Sian bruker, og da er veien kort til å bikke over til å gå til angrep. Men det hjelper ingenting. Vold løser absolutt ingenting.

Ord kan gjøre vel så vondt som fysiske angrep, og jeg tror mange føler på det når Sian prater. Jeg tror mange føler på et hat fordi de er født som den de er. Og er frustrerte fordi de blir satt i bås hvor Sian kjører alle over en kam. De snakker om voldtektsmenn og drapsmenn, på samme måte som noen snakker om homofile og pedofile i samme setning. Og vi vet bedre, sant ? Vi vet bedre enn å la de ordene sette seg.

Hentet fra nett

Rasisme fins i våre gater. Diskriminering fins i våre gater, og hat og hets og mobbing fins i våre gater. Og det hjelper ikke med alle de grupperingene av mennesker som har så mye imot andre mennesker, kun fordi de er som de er.

Vi kan ikke møte hat med hat, eller vold med vold. Det kommer ingenting ut av det, enn at demonstrasjonene mister sitt formål, og vi får ikke fram det vi ønsker. Vi får ikke fram at vi ønsker fred og inkludering med å ty til vold.

For å få slutt på hatet, så må alle slutte å hate. Mennesker som blir rekruttert i sånne grupperinger som Sian og den norske motstandsbevegelsen,  tror jeg  ofte er unge mennesker som ikke føler tilhørighet noe sted. Eller som de  kristne ekstreme grupperinger . Det er barn og unge som ofte ikke føler at de hører hjemme noe sted, og som ønsker en tilhørighet og en “familie”.

Det må vi bekjempe. Vi må vise at vi er inkluderende, og at vi har et samhold og en beskyttelse for hverandre. Vi må vise at vi står opp for hverandre, og vi må kjempe for det samfunnet vi ønsker. Derfor er det så viktig å demonstrere mot de som har så mye hat. Men ikke med vold!!!

Ord er mektig, og når vi ser hvor mye Sian sine ord skader, så tenk på hvilke ord som kan brukes tilbake.

Det aller viktigste av dem alle, er kjærlighet. Love, frihet til å være seg selv, og aksept! Det er ord å slå tilbake med. Det er ord vi alle ønsker oss, og det er sterke ord som gjør inntrykk.

Demonstrer for et fritt og inkluderende Norge, et samfunn med plass til alle, og med en respekt for hverandre. Demonstrer med ord, og med kjærlighet. Hat kan ikke slå hat, men kjærligheten kan vinne!

 

 

2 kommentarer
    1. Kan du forklare hva som er problemet med å være imot islam? Jeg er 100% imot islam fordi det er en drapssekt fra en ørken som fortsatt lever i år 700. Norge er et morderne, tolerant og likestilt land. Hvordan mener du at vi skal kunne eksistere sammen med en drapssekt som lever på 700-tallet?

      Og forresten, du har ennå ikke forstått hva SIAN gjør. De sier det de sier for å vise Norge hva som skjer hvis du er uenig med en muslim. Muslimene viser oss deres sanne ansikt når de angriper SIAN. De er voldelige og totalitære. Prøv selv, gå bort til en hvilken som helst muslim og si høyt: “Den profeten din er en pedofil morder, en tyv og en løgner”. Se hva som skjer, se raseriet i øynene deres. Og det er poenget; Hvis du ikke underkaster deg islam, så får du juling. Hvis du har flaks, har du uflaks så blir du drept. Det er viktig at alle nordmenn i Norge ser dette med egne øyne. Det er ikke mulig å sameksistere med islam, fordi islam krever underkastelse. Vet du hva ordet islam betyr? Det betyr “underkastelse”. Bokstavelig talt, det er den norske oversettelsen. Så ja, vi har religionsfrihet i Norge, men islam er ikke en religion. Det er en krigerkultur, det er en politisk ideologi. Og målet til islam er det samme som det har vært i 1500 år, full kontroll overalt. Islamsk herredømme. Norge har gitt deg alt du har Hege og nå er det din plikt å stå opp for dette landet. Du skylder Norge alt og du har gjeld. Stå opp for landet ditt, kjemp mot invasjonen.

      1. Jeg tror du misforstår poenget mitt her. Poenget mitt er at vold løser ingenting, og går du til en kristen og sier det samme om deres Gud, så får du reaksjoner da og. Ekstremister er ekstremister i alle religioner. Du har ingen rett til å fortelle meg hva jeg skylder Norge eller noen. Jeg står opp for det jeg tror på, så får du stå opp for hva du tror på. Jeg tror ikke vold løser noenting uansett formål.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg