Dreier det seg bare om sex?

Seksualiserte homser og lesber. Hvor kommer det fra ? Hvorfor er det så mange heterofile som skriker ut om at Pride og lesbiske og homofile er så seksualiserte? Og hvem er det som seksualiserer? Er det fordi det er kun de som synes på tv?  Har media en rolle her med og også vise fram alt det skjønne som er i en pride parade? Alle barna som går med skjorter hvor det står “stolt”. Alle eldre som til og med går i paraden med rullator, og all kjærligheten som er der. Alle smilene, latteren og den gode fine stemningen av fine flotte mennesker som kjemper for retten til å elske.

Det går en liten video på nettet nå, fra NRK super og supernytt om ei jente på 10 år som sier at hun er bifil. Det er sånn jeg føler det nå, sier hun så modig i videoen. Og i kommentarfeltet så svarer flere voksne folk på en svært lite hyggelig måte. Det er tydeligvis så mye hat når det gjelder å ha en annen legning, at det  ikke har noe å si at mottakeren av disse meldingene kun er 10 år ..

“Informasjonsleder Espen Ottosen i Norsk Luthersk Misjonssamband, kritiserer NRK for denne videoen og mener det er en seksualisering”. Det er det dummeste jeg har hørt. Hvem som seksualiserer her, er ingen andre enn Espen Ottosen selv, som velger å se det på den måten han gjør. For en ti åring så er en forelskelse ingenting annet enn sommerfugler i magen. Og at hun som ti åring har mot til å si; Sånn er jeg, og det er greit, bør bare hylles.

At noen får seg til å kritisere en tiåring i det hele tatt, er for meg helt uforståelig.

I dag dukket det igjen opp en kommentar på en av mine innlegg ,LES HER

Og atter en gang går det igjen om overseksualisering fra homofile og lesbiske.

….….….…..

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt spurt ut om sexlivet mitt, og det forteller meg at ikke jeg er den som er overseksualisert i allefall. Det har vel ingen andre noe med? Jeg går jo ikke rundt å spør andre mennesker hva de driver med hjemme. Og ikke går jeg og forteller om mitt sexliv heller.

Det handler om kjærlighet!! Og den som tenker annerledes, får kanskje gå i seg selv litt. Og muligens innhente litt oppdatert kunnskap om mennesker.

Jeg heier på Guro og på alle som tør å være seg selv. Jeg heier på gode forbilder, og som tør å være synlig. Det trengs i en verden med så mye uvitenhet og med så mye ondskap.

Å være homofil eller lesbisk handler om å elske et annet menneske, ene og alene.

Love is Love

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg