Det kan gå bra. Det kan gå bedre enn du frykter. Jeg er her- jeg støtter deg!
7 prosent er anslått til å være skeive i Norge, med en legning eller kjønnsidentitet som er utenfor normen. Antagelig så er det mange flere enn 7 prosent, så sjansen er stor for at noen rundt deg eller i ditt miljø er skeiv. Kanskje du til og med er det selv, men lever i skjul med det.
Det er så viktig å ta praten. Med barn og barnebarn, med venner og familie. For de største fryktene- de lager vi i vårt eget hode.
Kanskje du tenker at det er helt greit om noen rundt deg er skeive, men vet de det? Vet de at du er en trygg person å stå fram til eller prate med? Eller kan det hende det er noen du kjenner som gruer seg til å fortelle om seg selv, nettopp fordi du aldri har sagt noe om det?
Når man gruer seg til noe, så blir det altoppslukende. Tankene svirrer og det danner seg ofte skumlere tanker og bilder enn nødvendig. Samme om en er barn, ungdom eller voksen. Derfor er det så viktig at man har noen rundt som tør å ta praten og som tør å si fra at du er bra nok som du er.
For det er du- Bra Nok, og det kan gå så mye bedre enn du frykter!
Følg oss på facebook : BraNok møteplass ,
Instagram: BraNok møteplass





























